Badebutikk

Kjøp badeutstyr i vår helt egen og splitter nye nettbutikk!

Det er aldri for tidlig eller sent til å lære å svømme. Meld deg på kurs i dag!

Ta kontakt med oss for spørsmål om svømmeopplæring!

NYBEGYNNER BABYSVØMMING

Prøv å ha litt god tid før dere kommer. Garderoben åpner opp for dere 15 min før kurset starter.
Det er fint om babyen er uthvilt og har fått litt å spise.

HUSK Å TA MED :
Håndklær,badetøy,såpe og sjampo.
Dersom babyen ikke ammes, er det lurt å ha med litt drikke.
Pose til brukte bleier. For alles trivseler det fint om hver og en tar med seg sin brukte bleie og kaster den hjemme.

FORBEREDE SEG TIL BABYSVØMMING:
Nybegynner kurset er et vanntilvenningskurs for babyer med foreldre. Starter man etter barnet har passert 6 -7  mnd så anbefaler vi å begynne direkte på et videregående kurs som passer barnets alder, ta da kontakt med oss.
Det er fint om dere forteller instruktøren dersom det er noe spesielt ditt barn ikke liker, eller om det er noen annet vi bør vite.

HVEM KAN BADE MED BARNET:
Begge foreldre eller andre som barnet føler seg trygg
på må gjerne følge barnet. Søsken under 16 år har dessverre
ikke anledning til å være med i vannet

SYKDOM:
Om babyen din er litt forkjølet, men ellers i god form kan dere gjerne komme på kurs. Men har babyen derimot feber og/eller er slapp så har dere det best hjemme! Likeså dersom babyen får en barnesykdom eller har øyekatarr, diaré eller oppkast.Alle som skal besøke våre kurs skal ha vært 24 timer feberfri og 48 timer oppkast og diarefri før oppmøte. Snakk med legen om du er i tvil. Gi gjerne beskjed ved lengre fravær.

VANNKVALITET OG HYGIENE:
Ved alle våre kurssteder er vannkvaliteten meget god. For å opprettholde dette er den personlige hygienen veldig viktig, og det er derfor et krav at de som skal bade dusjer uten badetøy og vasker seg grundig med såpe før dere går i bassenget. Bleiebarn må bruke en godkjent badebukse, er du i tvil om vi godkjenner buksen dere har eller har planer om å kjøpe så spør oss først. Vi har hatt flere "uhell" i vannet med engangsbadebleier og ønsker at disse ikke benyttes. Vi selger de buksene vi anbefaler og har har færrest uhell med Imsevimse bukser kr 220,-  Buksene skal sitte godt og tett rundt liv og lår helst med strikk, eller snøring som kan strammes tett inntil. Ønsker du og bestille så send oss en mail. Benytt hårstrikk til langt hår. Badevakter og instruktører sier ifra dersom noen glemmer dette.

INSTRUKTØRENE:
Alle våre instruktører er utdannet av Norges Livredningsselskap, Norges Svømmeforbund og av Elisabeths svømmeskole.
Vi gjennomgår årlige prøver og nødvendige oppfrisknings-kurs. Svømmeskolen er representert ved de fleste nasjonale og nordiske seminarer og samlinger for instruktører i baby- og småbarnsvømming.
Noen av instruktørene har til tider instruktører under utdanning i praksis. Er dere heldige vil dere i tillegg til instruktøren deres, møter en under utdanning på kursene.

KURSINNHOLD:
De første gangene bruker vi til å bli vant til omgivelsene. For babyene er det mye nytt!
Vi begynner alltid med å samles i en ring for navnopprop og sang før vi går igjennom øvelsene. Mot slutten har vi fri lek der dere kan gjøre det dere vil før vi avslutter med sang.
Instruktørene følger et kursprogram som er utarbeidet ved svømmeskolen.
Hvert kurs inneholder både gamle og nye øvelser som man går grundig igjennom før dere selv prøver.
Det er viktig at dere voksne spør instruktøren om noe er uklart eller hvis dere føler dere usikre.

BADETØY:
Alle barn som bruker b leier må ha godkjent badebukse til bruk i svømmehall .
Ny badebukse kan dere besille av instruktøren. Vi har alltid med bukser for salg første kursdag.

DYKKE BARNET:
Ingen barn dykker hos oss før barn og foresatte ønkser det selv. Alle barn kan lære å holde pusten og bli trygge under vann. De fleste barn på våre kurs "svømmer" med ansiktet under vann i løpet av første kurset.
Det er viktig å ikke presse barnet til å gjøre noe de ikke vil.

FOTO:
Du må gjerne ta bilder babyen din på våre kurs, men pass på at andre ikke kommer med på bilde.
To ganger i året får vi besøk en fotograf på besøk som tar undervannsbilder. Dette er et tilbud til de som ønsker det, og kommer i tillegg til kursavgiften.

FORSIKRING OG SIKKERHET:
Alle kursdeltakere er forsikret under kursets varighet.
Det er ikke lov å gå i bassenget før instruktøren gir klartegn.

GENERELT:
Mobiltelefoner må settes på lydløs og er man nødt til å svare så gå gjerne ut av svømmehallen. Voksne og søsken som ikke skal bade bes holde seg i ro og ikke forstyrre undervisningen.

LYKKE TIL PÅ KURSET :O)