Badebutikk

Kjøp badeutstyr i vår helt egen og splitter nye nettbutikk!

Kurs

Det er aldri for tidlig eller sent til å lære å svømme. Meld deg på kurs i dag!

Ta kontakt med oss for spørsmål om svømmeopplæring!

Svømmekurs

Prøv å ha litt god tid før dere kommer.
Det er fint om barna er uthvilt og har fått litt å spise.

HUSK Å TA MED :
Håndklær, badetøy, såpe og sjampo.
Det er lurt å ha med litt drikke vi blir tørste av å bade.

INSTRUKTØRENE:
Alle våre instruktører er utdannet av Norges Livredningsselskap, Norges Svømmeforbund og av Elisabeths svømmeskole.
Vi gjennomgår årlige prøver og nødvendige oppfrisknings-kurs. Svømmeskolen er representert ved de fleste nasjonale og nordiske seminarer og samlinger for instruktører i baby- og småbarnsvømming.
Noen av instruktørene har til tider instruktører under utdanning i praksis. Derfor kan det hende at dere, i tillegg til instruktøren deres, møter en under utdanning på kursene.

HVOR LENGE SKAL VI BADE ?
Vi er 30 minutter i vannet, det er dessverre ikke andledning til å bade utover kurset

FORSKJELLIGE NIVÅER PÅ KURSENE:
Først og fremst er målet på det første kurset bli trygg over og under vann, lære seg å flyte på rygg og mage. Når det er på plass går vi videre med svømmeteknikken.
Vi har kurs opp til de mestrer alle svømmeteknikker.
Svømming skal være lystbetont, barna skal føle mestring og kose seg i vannet.

HVORDAN FÅR VI TRYGGE OG VANNTILVENDTE BARN ?
Barna kommer til kursene våre med forskjellige forutsetninger. Vi har et mål om å få barna inn på riktig kursnivå så raskt som mulig.
Vi er veldig opptatt av å ikke presse barnet til å gjøre noe de ikke er trygge på. Vi ønsker å skape tillit til oss voksne og fortrolighet med vannet.

SYKDOM:
Allmenntilstanden til ditt barn avgjør som regel om det er fornuftig med bading. Barn med feber, smittsomme infeksjoner som øyekatarr, brennkopper eller andre barnesykdommer skal ikke bade. Snakk med legen om du er i tvil.
Gi gjerne beskjed ved lengre fravær.

VANNKVALITET OG HYGIENE:
Ved alle våre kurssteder er vannkvaliteten meget god.
For å opprettholde dette er den personlige hygienen veldig viktig, og det er derfor et krav at de som skal bade dusjer uten badetøy og vasker seg grundig med såpe, og deretter skyller seg godt. Benytt hårstrikk til langt hår.
Badevakter og instruktører sier ifra dersom noen glemmer dette.

FORBERED BARNET PÅ SVØMMEKURS:
Si til barna at dette er et svømmekurs, så de ikke tror de skal på "badetur"
Fortell gjerne oss på kontoret eller instruktøren om ditt barn har noe fysisk eller psykisk vi bør ta hensyn til.
La barnet møte instruktøren med et åpent sinn! Det er fint om du eller barnet forteller oss hva det liker og ikke liker.
Vi er der for å hjelpe dem til å bli fortrolige med vannet på deres premisser.

BRUK AV SVØMMEBRILLER:
Det anbefales ikke å starte med svømmebriller med mindre det finnes medisinske grunner for dette. Vi ønsker å lære barna trygghet under vann uten briller. Når de begynner med svømmetrening og har hodet mye under vann kan det være lurt med et par svømmebriller for å hvile øynene litt.
Dersom barnet skal ha svømmebriller, lær dem å ta brillene på og av selv. Vi selger Zoggs briller i vår badebutikk, her på nettsiden.

FORSIKRING OG SIKKERHET:
Alle kursdeltakere er forsikret under kursets varighet.
Det er ikke lov å gå i bassenget før instruktøren gir klartegn.

GENERELT:
Mobiltelefoner må settes på lydløs og er man nødt til å svare så skal man gå ut av svømmehallen. Voksne og søsken som ikke skal bade bes holde seg i ro og ikke forstyrre undervisningen.

LYKKE TIL PÅ KURSET :O)